06 March 2007

Bulan Teater

Bulan ini sepertimana bulan-bulan yang sama pada setiap tahun, akan berlangsung festival projek tahun akhir Lakonan dan Pengarahan, Pusat Pengajian Seni, Universiti Sains Malaysia.

Tapi begitu malang bagi aku, kerana bulan ini juga aku maha sibuk. Sibuk dengan kerja hakiki, sibuk dengan projek Devian Dogma aku, dan menyebabkan aku terlepas persembahan yang pertama, The American Dream. Sayang sangat aku rasa kerana aku tak dapat belajar sesuatu dari persembahan tu.

Ada sembilan persembahan lagi akan datang. Tivi, Menyerahnya Seorang Perempuan, The Maid, Raja Lawak, Sesat, Blind Date, Bukan Bunuh Diri, Tukang dan Terdampar. Dan semua ini dalam laluan latihan intensif pementasan aku. Tak tahulah macam mana aku nak bahagikan masa. Mungkin ada yang akan aku lepaskan.

Jika kalian berminat untuk datang menonton, boleh hubungi aku di sini untuk keterangan lanjut. Akan aku beri petua dan plan.