15 January 2008

Pintu

Petang tu kami berlepak lagi. Sambil minum kopi.

Aku : Aku nak tanya sikit ni.

Sahabat 1 : Tu nak pekena orang lagi la tu.

Aku : Pernah jumpa tak pintu yang kalau 3 atau 4 orang tolak pun, tetap tak terbuka.

Sahabat 2 : Ha aku pernah jumpa....

Aku : Tapi pintu ni tak berkunci, tak rosak dan serba serbi elok.

Sahabat 2 : Aku baru nak jawab pintu bilik kebal.

Aku : Sebenarnya hangpa pernah jumpa tapi tak perasan.

Sahabat 1 : Pintu apa? Pintu hati?

Aku : Pintu yang tertulis tarik la. Ha ha ha.......

Sahabat 1 : Eh... mana boleh. Ada pintu yang tulis tarik tapi boleh tolak jugak. Macam kat bank tu. Macam kat stesen minyak tu.

Aku : Ceh..... nak menang kat dia jugak.

10 comments:

Butaseni@Wan Raja said...

moral cerita ni sebenarnya untuk kami kami yang selalu pergi ke ofis hang kan?
pintu ofis diani kalau nak masuk kena tarik,kalau tolak nanti carpet dia koyak.kami selalu kena maki kalau tolak hahahahahahhaa

Qaseh Bidadari said...

kalo die tulis closed?

Nur Hafiza Hasan said...

setuju ngan sahabat1..
hahahahah..
patut xleh pakai dah teka teki nih..
sebab tak semua pintu mcm ofis enche pegawai..
hehehehe..

projek baru Bakawalee mcm bestttttt je...
datang lah kat tganu buat show..
hehe.

Pegawai Khalwat said...

Butaseni
Ya... tau tak pa.

Mamaranggie
Ketuk pelan-pelan.

Miss_tree
Humm.... sahabat-sahabat aku memang suka mengenakan aku balik.

Kami memang nak buat show tu satu Malaya, tapi ongkosnya bu?

tegezoot said...

73 pintu, 73 jalan, yg mana satu engkau pilih? engkau pilih!

resdongs said...

mesti si nate la tu, bila masa pun..

jinggo said...

jawapan tu selalu datang dari...
si pendek tu....
atau ya acan....

kalau tak silap la....

P/S pintu opis hang tu buat yg bukan sendiri leh tak.....senang sikit....

Pegawai Khalwat said...

Tegezoot
Plagiat!

Resdongs
Tak.

Jinggo
Pintu tu bukan aku punya.

blackpurple @ jowopinter said...

Ada juga pintu yang tak boleh tarik dan tak boleh tolak. Pakai main sorong, orang putih panggil sliding door :D

m i n e r a l . . . said...

pintu? tingat citer 'ahmad pintu',
hehehehe...