04 July 2008

Buah Jatuh Tak Jatuh

Newton menunggu buah epalnya jatuh.
Dia dapat ilham tentang graviti.

Kita tunggu buah tak jatuh-jatuh.
Kita dapat ilham tentang menunggu hingga mati.

21 comments:

Mazarina said...

ilham blh dtg dr mcm2 sudut...dr cerita kecil hingga cerita menunggu bulan yg x penah sudi menjenguk ke bwh.

tegezoot said...

Awat terasa macam org sekeh aku kot belakang nih?!!

Ang ada sebut perasaan tak?

Tak?

Hmmm... perasaan aku saja kot...

Sir Mute Key Chicks said...

kamu sedang tunggu buah apa dude?

Bunga Rampai said...

Alhamdulillah dapat juga ilham menunggu hingga mati.

Semoga ilham itu mendorong akal kita berfikir, seterusnya mencetus ilmu yang bermakna lalu diamalkan dengan positif.

Salam.

artisticklytouch said...

buah nyok kena pi petik la...hang tunggu2 memang ar tak jatuh

ka hang tunggu buah lain? buah yang teroleng-oleng ittewkah?

SITI!!!!!!!!

Pegawai Khalwat said...

Mazarina
Itu betul.

Tegezoot
Dak, aku tak kata kat ang.

Semut
Buah-buahan.

BR
Bagus kerana hang tengok dari sudut positif.

Art
Amboih hang selalu dok dapat buah yang saiz kecik teroleng itu tak kata apa pun.

orang kampung said...

Biaq tak jatuh tak tak pa...janji ada. Jgn baguih duk tunggu, org dah petik.

Butaseni@Wan Raja said...

tarikan graviti kat tempat lain lagi kuat ka?

jinggo said...

buah durian jatuh tu tandanya dah boleh makan la....
tu pon kalau tak di tebok tupai laaa......

artsoul said...

cuba straight to the point,tegezoot terasa...

AL-BIMA SAKTI said...

tunggu buah tak jatuh-jatuh
tunggu durian tak juga runtuh
sampai tubuh berpeluh-peluh
sampai jiwa hancur luluh...

Pegawai Khalwat said...

Orang Kampung
Pun ada jugak jadi lagu tu.

Butaseni
Katanya di planet Musytari lagi kuat.

Jinggo
Tupai tebuk pun tak makan semua. Belen tu bole la kita makan pulak.

Artsoul
Aku stret to de poin nanti orang lagi terasa. Lagi pun nak bagi orang pikiaq.

Al-Bima Sakti
Aduh....

m i n e r a l . . . said...

errr buah apa yg bro tunggu tu?
buah fikiran? buah tangan? atau buah berangan, jejejeje

Mak Su said...

lamanyaaaa nak tunggu, ilham ker mati?

Mak Su said...

lamanyaaaa nak tunggu, ilham ker mati?

blackpurple @ jowopinter said...

Kau tunggu buah apa yang jatuh-jatuh ni?

He he he!

Unknown said...

bang, cuba wat sajak 'menunggu hingga mati' sure sadis...

Anonymous said...

herm... tgu jer la sampai berjanggut... mana la tau, dpt lg power!!!

Salam
(",)

Pegawai Khalwat said...

Mineral
Buah tangan. Ha ha ha....

Mak su
dua-dua.

BP
Hang tau sendirilah buah yang selalu jatuh. Ha ha....

Halogamora
Aku tak pandai buat sajak.

Puteri Cahaya
Eh.... ada pantulan imej.

artisticklytouch said...

manaleh kata nanti masuk harian metro

PuTeRi CaHaYa said...

http://astanarelaku.blogspot.com/


Add baru Blog Puteri...
Sory ler..
Blog tu ader masalah aper tah!!!
Segala Kesulitan Amat Dikesali... Hehehe, ader2 jer lerh!!!

Salam
(",)