17 November 2009

Cakap Siapa Yang Betul

Ramai yang dah dengar dan tahu.

Beberapa hari lepas ada kisah seorang lelaki yang ditembak oleh polis kerana mengamuk dek ditinggalkan rakannya.

Cerita pertama katanya lelaki itu mengamuk sebab terpaksa balik jalan kaki dari Alor Setar ke Kangar. Kemudiannya bila dah sampai dia menyerang rakannya yang meninggalkan dia. Polis kata rakannya cedera parah. Kemudian katanya dia pergi beritahu polis di balai polis yang dia nak mengamuk. Polis ikut dia. Kemudian polis pujuk dia. Dia tetap marah, dan cuba menyerang polis dengan pisau sayur. Polis dah lepaskan tembakan amaran. Kemudia terpaksa tembak dia kerana dia menyerang polis.

Cerita kedua, katanya dia ditembak dengan tangan yang bergari. Tangannya masih bergari ketika ditembak polis. Polis kata anggota polis itu cuba menembak kaki tetapi kedudukannya yang berubah-rubah menyebabkan tertembak dada.

Cerita ketiga, katanya rakannya itu balik awal sebab perlu kerja pagi. Rakannya sampai jam 4.30 pagi dan dia sampai sejam kemudian dengan kereta. Ini dinyatakannya sendiri oleh rakannya yang dikatakan parah itu.

Jadi mana satu yang betul ni?

Cedera parah?

Gari?

Jalan kaki 3 jam?

Keliru aku.

9 comments:

Anonymous said...

n dengar kata tak balik jln pun...balik ngan keta jugak...

cLaiRe Bennet said...

so mati ke tak?

Anonymous said...

pasni conform usop buat skript


wak

aloy_paradoks said...

sian dia kan...

ryann said...

banyak versi cerita. tak tahu mana betul. tapi yg pasti kena berjawab polis tu.

Penjejak Badai said...

hahaha..mesti la jd plak skrip nih..

.:HalogAmora:. said...

ini la dia...cerita besar taik lalat....jadi besar taik lembu..jadi semua keliru celaru

Pegawai Khalwat said...

Anony
Tu la...

Claire
mati bah.

Wak
Ada pulak.

Aloy
Sian.

Ryann
Nampak lagu tu dah.

Penjejak Badai
Hang tu bila nak mengarah skrip baru.

Halogamora
Tu la.

Anonymous said...

kalau kat fb lagila ada..ashraf abu kasim dah add...so pegawai khalwat bila nak aproval ni...fb lagi best...

wak