16 February 2007

Imejan Rantau Budaya II di Bumbong Lima

Bengkel muzik wayang kulit

Bengkel lukisan, arca & cetak

Ibu-ibu gotong-royong menyediakan kenduri makan tengah hari

Hasil bengkel lukisan

Hasil bengkel arca (foto senget)

Ingat lagi aku pernah sertakan foto-foto Rantau Budaya di Merbok, Kedah? Ini koleksi terbaru Rantau Budaya II di Bumbong Lima, Seberang Perai Utara.

13 comments:

Bunga Rampai said...

Saya masih ingat.
Bagusnya, melestarikan seni dan budaya. Tahniah!

Gambar 3: kesian ibu yang pakai tudung kuning tu, pedih mata kupas bawang kut...

Salam.

Ku Keng said...

Kenapa wayang kulit tak di CD-kan?

~inilah saya~ said...

Aktif sungguh kamu-kamu ini.

:-)

sinaganaga said...

Kau boleh bagi bengkel asas teater? Lontaran suara, misalnya.

sinaganaga said...

Hubungi aku.

Pegawai Khalwat said...

BR
Sebahagian dari tanggungjawab, dan kesedaran.

Ibu tu sedih sebab lepas masak tengah hari, kena pula masak untuk makan malamnya. Ada VVIP mai.

Keng
Dalam bentuk bengkel, kang jadi dokumentari. Kalau nak persembahan, kena buat lain.

Inilah Saya
Kalau kita tak buat, sampai bila kita nak tunggu orang lain buat dulu.

Naga
Boleh. Dan aku kenal orang yang lebih boleh.

Mana satu hang mau, orang yang boleh atau lebih boleh.

blackpurple said...

Owh..Aku fikir di Seberang.

Berjiwa seni sungguh kau.

Sakit tengkok aku tengok arca itu..!

.:HalogAmora:. said...

hoo PK! lama dh x masuk sini. kalau la bengkel mcm ni dpt sokongan dr kementerian kebudayaan pasti lebih meriah. xde la mat mat rempit tu x tentu arah..

cuaca said...

naik senget pala aku tengok pic yg last tuh....agree ngan halogamora..

nUr@dDeEn said...

bagus . . bagus . .
at least kita tahu apa yg kita tak tahu. budaya perlu di martabatkan

Pegawai Khalwat said...

BP
Tengok tajuk blog pun dah tau brader.

Psss... sakit tengkuk? Apa susah, pusingkanla monitor tu.

Halogamora
Kementerian berkenaan ada bagi sokongan jugak. Kalau tak, tak jadi program ni.

Cuaca
Sorang lagi. Sengetkan monitor tu, kan setel masalah.

Nuraddeen
Tahu dan sedar.

artisticklytouch said...

Hang p bumbung lima, hang kira dak ada berapa bumbung kat kampung tuh?...ha tulah, tak alert!!!

Pegawai Khalwat said...

Art
Dah. Lima!