11 April 2008

Binatang Paling Betul

Dalam perjalanan ke satu destinasi, dalam sebuah kereta tidak mewah, seorang teman aku bertanya satu soalan menjana sel-sel otak.

Teman : Dalam banyak-banyak binatang, binatang apa paling betul?

Aku : Ni apa punya soalan ni?

Teman : Jawab sudahlah!

Aku : Singa.

Teman : Sebab?

Aku : Sebab singa raja binatang.

Teman : Tidak tepat.

Teman Seorang Lagi : Kancil! Sebab dia paling pandai.

Teman : Pun tak tepat.

Aku : Kongkang!

Teman : Kongkang? Kenapa pulak kongkang?

Aku : Aku punya sukalah, aku rasa senang nak sebut kongkang.

Teman : Macam tu pun ada.

Teman Seorang Lagi : Habis tu apa jawapannya?

Teman : Babilah!

Aku : Babi?

Teman Seorang Lagi : Sebab?

Teman : Sebab tiap kali korang maki, mesti ada yang sebut 'babi betul'! Mana ada kancil betul, kongkang betul! Ha ha ha ha.......

Aku : Babi betoi!

6 comments:

butaseni said...

hahahahahahahaha betul gujak takkan nak maki..cicak betol! kot hahaha

nak tanya hang....
kuli mana pulak yang paling betol?















BARUA BETOI!!hahahahahaha

Penjejak Badai said...

betoi jugak no...eeehhhheeee..x sangka didalam ketidaksedaran gua,gua pon sebut jugak..eehehhhee

Ku Keng said...

"ini subjek sensitif," kata tokei tempe.

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

tersedak2 babi namanya di sebut
ahahahaa

Pegawai Khalwat said...

Butaseni
Ha ha ha...

Penjejak Badai
Hang memang.

Keng
Sensitif ka tuan? Sedangkan perihal seks yang taboo pun dah dibincangkan secara terbuka oleh budak-budak sekolah masa menunggu bas. Ha ha....

Hana
Macam tau-tau saja.

m i n e r a l . . . said...

kekekek
betul tak? betulllllllllll
(lama tak dgr dialog iklan tu)