16 January 2007

Haji dan Gusti

Kawan aku bercerita, yang dia ada bersembang dengan seorang warga emas. Lalu kata warga emas itu,

"Kalau pakcik ada duit banyak, yang pertama pakcik nak pi haji. Yang kedua pakcik nak pi Amerika tengok gusti!"

16 comments:

tuan tanah said...

Heh :)

Anonymous said...

orang tua tu minat bukerti ke?

Anonymous said...

hehe..biasala gebang kat kedai kopi.cakap mesti berapi.

Anonymous said...

hehee...oooo kisahhhh!! Nasib baik dia sebut nak pi haji dulu tgk gusti kendian. isyh..isyh..isyh...cobaan!

Pegawai Khalwat said...

Tuan Tanah
Kat Dublin ada gusti?

Pa'chik
Bukerti tu menatang apa?

Penyu
Cakap berapi tak payah tunggu kedai kopi.

nuraddeen
Sebab dia tak pi haji lagi. Kalau dia dah pi haji, mesti itu jadi keutamaan.

Anonymous said...

menjawab pertanyaan utk pa'chik, bukerti tu, konon2nya seorang raja.

teringat kecik2 selalu teman tok layan gusti. zaman hulk hogan dulu2.

mamundo said...

Gua suka GOLDBERG.

Pegawai Khalwat said...

Sayut
Hulk Hogan sampai la ni dok ada lagi. Dah jadi Hollywod Hulk Hogan.

Mamundo
Goldberg sama dengan Golddust ka?

Anonymous said...

saya sedang memikirkan persamaan antara haji dan gusti. Tentang kenikmatannya, bukan tentang pahala.

sinaganaga said...

Muerekekekekekekee...

sinaganaga said...

Gila kentang sungguh pakcik tu.

Pegawai Khalwat said...

Ku Keng
Huhu. Sebab itulah gusti jatuh perkara wajib kedua Tuan Keng.

Naga
Tapi zaman dia tengok gusti tak makan kentang. Kopi-o keras dengan rokok saja.

Anonymous said...

gusti? tgk kat tv je la..

Anonymous said...

Salam. Moga-moga banyaklah duit pakcik itu satu hari nanti. Saya kira dalam usia sebegitu, beliau tahu hala tuju hidupnya.

Terfikir jua, apa salahnya beliau tengok gusti di AS. Siapa tahu ada sesuatu keajaiban yang bakal dialaminya di sana nanti.

blackpurple said...

Aku akan panggil pakcik itu Tuan Haji Gusti.

Pegawai Khalwat said...

Halogamora
Kurang-kurangnya tengok jugak.

BR
Bersangka baik. Baguslah.....