04 January 2007

Kekejeman

Dalam kereta seorang sahabat aku. Yang sedang merungut mengenai trafik di Tanjung.

Sahabat : Aku cukup benci dengan trafik di sini. Tahap kekejemannya sangat menyakitkan hati?

Aku : Sapa kejam?

Sahabat : Kejam apa pulak?

Aku : Tadi hang kata kekejaman?

Sahabat : Kekejeman lah.

Aku : Cakap la kesesakan.

Semua yang menumpang kereta ketawa berdekah-dekah secara berjemaah tanpa belas kasihan.

13 comments:

tuan tanah said...

Ngeee.... :D
Tumpang berdekah-dekah secara berseorangan ya...

Anonymous said...

apa tak sebut kejeman? kata akar bukan kejem.

Anonymous said...

Hahaha...oopss, senja-senja ketawa ...

Salam.

Anonymous said...

Hahaha.. tiada belas kasihan kepada orang yang melakukan kekejaman..

Pegawai Khalwat said...

Tuan Tanah
Yee... tumpang berjemaah sama.

Pa'chik
Sebab ada persamaan bunyi dengan kesesakan.

BR
Senja pun bole ketawa apa.

Orochi
Huhu.... pasti!

Anonymous said...

hehe.. kekejeman? Kalo org Ganu sebut kekejemang. Kalo Klate plak kekejeme :D.. kadang2 bahasa rojak buat org keliru. Tp boleh jadi bahan ketawa. Saja suka2..(sambil ketawa berdekah-dekah)

artisticklytouch said...

email kat aku skrip yg dah siap tuh

sinaganaga said...

kahkahkahberdekahkahkah

Pegawai Khalwat said...

Art
Nanti aku e-mail.

Naga
Huhu....

Anonymous said...

aku baca skali lalu pun,baca 'kekejaman'. uper2nye jem. hahaha..tumpang gelak jugak walaupun aku kat luar kete.

blackpurple said...

Serius sangat la tu 'jem'nya sampai tersyasyul...ha ha...

Anonymous said...

tershilap da...he he

Pegawai Khalwat said...

Penyu
Welcome to the club.

BP
Sini memang serius.

PHalogamora
Memang shelalu boleh shebut gitu.