26 January 2007

Kadar Buta Perut

Suatu ketika seorang pakar ekonomi sedang bersembang dengan aku. Katanya ada beberapa perkara yang diukur untuk menentukan tahap kemajuan sesebuah negara. Kalian boleh betulkan aku kiranya aku salah.

Antaranya katanya, pendapatan perkapita serta perbandingan dengan kuasa beli, KDNK atau KNK mana satu aku pun tak pasti, dan kadar buta huruf.

Maka aku yang masih kelabu dan tidak faham pun bertanya,

"Kadar buta perut tak masuk sekali ke bang?"

11 comments:

Inilah Saya said...

Kadar buta perut tu apeh?

blackpurple said...

Isk...setau aku perut tak bermata...pusat ada la...

semut said...

che.
buta perut ka buta kayu?hakhakhak

semut said...

weh.teater "my ballet shoes" nih, ang ada skali ka?

panwalla said...

jangan minum air kacang soya ya!

Pegawai Khalwat said...

Inilah Saya
Buta perut tu selalu dikaitkan dengan buat kerja tak reti nak pikiaq.

BP
Sebab tu perut buta. Dia telan apa saja.

Semut
Kayu tak salah. Tuan punya perut yang salah.

Pss.... aku tak reti balet. Aku tak terlibat yang tu. Tunggu show aku bulan April.

Panwalla
Awat tak boleh? Sumber protein tu.

.:HalogAmora:. said...

OOOOooo....baru ku tahu.

nUr@dDeEn said...

dulu lecturer aku tak ajar pun buta perut termasuk dalam perkara yg boleh diukur utk menentukan tahap kemajuan ekonomi negara. mungkin lecturer aku ter miss mende nih.

kalo org buat kerja semua tak tahu kesan dan akibatnya, bila negara nak maju...??

Amiene Rev said...

perutku sungguh lapar. makan maggi sungguh enak.

Bunga Rampai said...

Salam. Ooo...itu namanya buta perut.

Saya ni kekadang buta gambar. Gambar kat atas tu gambar apa? Dah berapa kali teliti, tak jumpa jawapan.
Nampak macam pokok bunga ... atau prop atas pentas?

Tangkap sendiri? Isy, maaflah, banyak benar soalan :(

Pegawai Khalwat said...

Halogamora
Banyak benda lagi yang kita tak tahu.

Nuraddeen
Bila? Soalan keramat tu.

Amiene Rev
Hang telah mempromosikan Maggi di sini.

BR
Aku menunaikan janji BR untuk ambil gambar sendiri. Ya... memang tangkap sendiri.

Pss... dalam gelap itulah ada cahaya. Kena selak, kena cari baru nampak. Itu semiotik gambar tu. Terima kasih kerana bertanya. :)

Lagi satu, memang gambar pokok bunga. Bird of Paradise kot, entah betul ke tak.