19 October 2007

Balik Dapat Datuk

Berenang Selat Orang Putih!
Balik dapat datuk.

Kembara ke tanah gersang yang sejuk beku!
Balik dapat datuk.

Pusing dunia pakai kapal!
Balik dapat datuk.

Terbang hingga ke exosfera!
Balik nanti rasanya dapat datuk jugak.

Kita yang tak masuk tivi ni, tunggulah anak kita kahwin, dapat anak.
Baru dapat datuk.
Itupun bukan kita yang dapat datuk, cucu kita la yang dapat datuk.

Sain pun tak laku, setakat sain borang keluar duit kat bank
Nak bagi nasihat pun orang tak dengar, setakat nasihat adik beradik dan kawan-kawan.

Tapi siapa yang pedulikan? Kan? Kan?

16 comments:

Wira Nordin said...

salam
org utara ka?
lupa nak jeput dtg rumah raya haritu

- G O R O - said...

hang nak datuk?

sedia kan RM 300K..


kita hanya golongan picisan agaknya.

akirasuri said...

Dulu.

Orang panggil Pak Polisi pun Datuk.
Ala-ala latuk, jangan saman

:)

jinggo said...

loohhhhh.........
hang nak datuk ka.........
eeermmmmm.......
tapi hang punya sain laku oooo.....
hang punya nasihat lagi power.....
sapa tak mau dengaq cakap hang....
hang jangan........
dewa cakap semua dengaq oooooo....
hang kan dewa.....
tak payah la datuk lagi........

butaseni said...

ooooo macam tu no?kalau macam tu aku nak kayuh basikal keliling dunialah.balik 'datuk' dalam tangan.kalau tak jugak nampak gaya jadi macam tulah sampai tua.jadi naib pengerusi persatuan pun orang buat tak dengaq ja...:D

Anonymous said...

Bila dah banyak sangat datuk @ dato' kat malaysia ni..jgn sampai baling batu kena kepala datuk @ dato' sudah..sebab ramai sangat datuk @ dato' kat malaysia ni..???

arZOoo said...

wahahahahaha..datuk la datuk

blackpurple @ jowopinter said...

Kontraktor utama aku, 'hulur' sikit masa hari jadi sultan dot dot dot tu pun boleh dapat Datuk....

wanie_agk said...

la..selama ni ko xde datok ke?

crunchyahcock said...

datuk terantuk......

Ku Keng said...

ramai kemaruk datuk,
tumbuk rusuk

abdullahjones said...

rasa baru teringat mengenai dapat datuk, kamu dah tulis. :)

orochi said...

dah ramai sangat datuk kat malaysia ni.. haha..

Pegawai Khalwat said...

Wira Nordin
Dan lagi kalau nak jemput.

goro
300K? Baik aku beli tanah atau rumah!

Akirasuri
Agaknya, sebab sekarang dah tak dipanggil begitu, datuk yang lain pula banyak.

Jinggo
Tukaq nama sain aku pun tak laku la. Dewa apa? Dewa 19?

Butaseni
Apa kata hang jadi pengerusi, mesti orang dengaq. ha ha ha... bernas ide aku.

Anony
Sapa yang nak baling batu?

Arzoo
Ha ha ha....

BP
Sikit bagi dia, banyak bagi kita.

Wanie
Takde, kedua-dua datuk sebelah mak dan ayah aku kena tangkap nippon, buat landasan keretapi maut.

Ahcock
Mana?

Ku Keng
Tumbuk yang sedap, tak sakit. Itu di donialah.

Abdullahjones
Tulis ja bro, gaya penulisan dan persepsi kita berbeza. Pembaca akan dapat input dan kepuasan yang berbeza.

Orochi
Haha.... kat Jepun?

nUr@dDeEn said...

Nyanyi sampai serak anak tekak, sampai tua pun dapat Datuk. Hmm.. kata deme itu sumbangan pada masyarakat. Iyelah, gamaknya...

artisticklytouch said...

datuk uih uih bagi kat hang!