05 October 2007

Pelangi Dua Bercabang

Aku lihat pelangi dua bercabang.

Cantik...........

Tapi cantiknya hanya sementara. Hasil biasan spektrum cahaya.

Nak aku gapai? Atau biar cahayanya pudar?

9 comments:

nUr@dDeEn said...

jwpn 1: biarlah cahayanya pudar kerna kalau hendak digapai, tak tercapai dek tangan.

jwpn 2: jgn sesekali dibiarkan ianya pudar kerna buat apa punya tangan jika tak mahu mengambil kesempatan menggapai cahayanya.

jwpn 3: no komen [jwpn standard]

butaseni said...

tak semua benda kita boleh capai.kalau dah tak boleh biar lah ppudar.nak buat macam mana...


ps: bila pun metafora!!

Mr PenyuBiru said...

gapaila agar ko dapat rasakan semangatnya,jgn biarkan ia pudar begitu sahaja.

kerisLekuk7 said...

itu hanya bayangan.......

jinggo said...

kalau ia berbaloi capai lah sampai dapat............
kalau ia sebaliknya eeermmmm anda lebih mengetahui.......


p/s kirislekuk7 tu punya jawapan best la........

artisticklytouch said...

keris lekuk tuh ada lagi ka?

hmmm...hang nampak apa ni?

akutau tapi bukan aku yang masukkan..ha ha tapi kalau nak share dengan aku ok ja!

bunga rampai said...

Salam,

Hebatnya pelangi bercabang dua! Cukup simbolik.

Kuatkan hati untuk menggapai pelangi itu kala cahayanya masih terang. Usah biarkan warnanya pudar tanpa mencuba untuk mengekalkan keindahannya. Siapa tahu takdirNya.

p/s: Cukup hidup imejan terbaru ini. Hujan sering mengingatkan saya kepada kegersangan hidup manusia.

Semua imejan berseni dan berjiwa. Saya kagum. Bukalah satu blog lagi untuk letak imejan-imejan yang diambil sendiri.

p/s: Permintaan - boleh bagi imejan pelangi hari tu?

Lagi satu (hisy, banyak benar soalan, maaf ek) kenapa guna perkataan imejan, tidak gambar?.

Pegawai Khalwat said...

Nuraddeen
Ketiga-tiga jawapan boleh pakai.

Butaseni
Ya, tak semua benda boleh kita capai. Tapi perlukah kita biarkan pudar?

Penyubiru
Bagaimana agaknya menggapai sesuatu yang tidak mungkin tercapai. Masih bersemangatkah kita?

Kerislekuk7
Pelangi bukan bayangan, tapi biasan.

Art
Keris ada lagi.
Hang tak boh? Takpa, aku dah pakai pun.

BR
Menggapai tu boleh, tapi nak halang cahayanya pudar tu susah rasanya. Macam mana nak kawal hujan?

Blog untuk imejan? Rasa rasa tidak layak lagi, kalau dibandingkan dengan imejan orang lain. Cuba jengok Digital Fhoto Jeritan Jiwa.

Guna perkataan imejan sebab saya nak ritmakan dengan perkataan pilihan. Kalau guna gambaran, tidak tepat. Saya masih mencari perkataan nusantara yang sesuai menggantikan imejan.

Wira Nordin said...

dikaki pelangi ada harta karun