26 June 2009

Buang Bayi

Suatu ketika dulu, kes buang bayi kerap disiarkan di media massa hingga mengundang kemarahan dan belas kasihan banyak pihak. Kini, kes-kes seperti itu dah makin kurang dimainkan di media massa. Ini telahan aku.

1. Media massa dan tak rasa kes seperti ini hip. Dah biasa sangat.

2. Pasangan yang terbabit dah tak buang bayi dalam tandas atau tong sampah, pendek kata tempat awam.

3. Pasangan yang terbabit sudah ada kesedaran seks selamat seperti penggunaan kondom, pil anti-kehamilan, atau pancut luar. Selamat di sini bukannya selamat dari penyakit tetapi selamat dari termengandung.

4. Pasangan yang terbabit sudah pandai menjual bayi yang dilahirkan.

Inilah empat telahan aku. Kalian ada telahan yang lain?

8 comments:

Aloy Paradoks said...

boleh buat bisnes beb kalau ada awek termengandung skang ni.

Anonymous said...

Telahan saya ramai perempuan takut dirakam dalam bentuk 3gp oleh teman lelaki keparat mereka..Jadi tak buat, takdak 3gp, takdak bayi kat dalam longkang sangat..

-ahmadfadli.wordpress.com-

Petiais said...

kata ustad,

sebab tu berleluasa,bila semua orang kata 'biasa la tuu'

artisticklytouch said...

Aku setuju dengan telahan nombor 1.

telahan aku??? aku takde telahan tapi aku harap kalau diaorang terpikir nak buang, diaorang bagi je kat aku..

Penjejak Badai said...

sekarang ni dah biasa..tujuan paper cuma nak bgtau..bila dah tau depa wat x tau je la

patungcendana said...

aku pun takde telahan...tapi aku setuju dgn telahan no 3 kau...

choy kan?...erk...aku ada dua org anak perempuan....stress jap

The Island of NAMOYAKI, said...
This comment has been removed by the author.
The Island of NAMOYAKI, said...

dusta pada skala 1:10,
diulang,

dusta pada skala 1:10,diulang, dusta pada skala 1:10, diulang,
dusta pada skala 1:10,diulang,
dusta pada skala 1:10,

dusta 1 bawa ke 10, terlupa yang ke 8, lompat ke 9, tanya yang ke 6, jawab yang ke 5, bila mula yang ke 5, terus tinggal 2, bila ber 2 terus cuba cara 6 dan 9,
bila tanya 3, jawab yang 5, terus rujuk balik yang ke 2, bila ber 2, terus berdusta pada Yang 1.


:(