26 April 2006

Nasib Perempuan

Aku baru saja lepas mengikuti kursus dua tiga hari lepas.

Ada sessi kembara.

Kasihan pada kaum perempuan.

Masuk hutan, kena pacat.....

Balik rumah nanti pun kena pacat (tapi bagi perempuan yang dah kahwin sajalah).

...........

Petang tu kami bersiap nak balik.

Yang lelaki, yang perempuan.

Bezanya....

Yang laki, yang perempuan; siap.... balik.

Yang perempuan (pun untuk yang dah berkahwin saja)

Balik.... siap!


Psss.... Janda dan balu tak termasuk dalam kategori ini.

15 comments:

azanisme said...

wtf?

blackpurple said...

Hehehe...dalam maknanya tuan pegawai...

tapi ingat, tangan diaorang ni boleh menggoncang dunia ... (yang ini, dalam juga maknanya ni...)

gitartong said...

perempuan kalau sudah bersiap, yang lembik nanti lelaki (bukan saya).. baik jangan suruh perempuan bersiap..

cuaca said...

BARISSSS SEDIA! *mrasalah bersiap mcm ni ker? sementara ada org tgu nk mencemar duli...hehehe

sinaganaga said...

mencarut

bunga rampai said...

Di belakang setiap lelaki yang berjaya ada seorang wanita yang hebat.

Di belakang seorang lelaki yang tumbang ada seorang wanita yang hebat.

Hebatnya wanita! Bak kata pujangga, perempuan itu bagaikan angin ... lembutnya melenakan, ributnya menggusarkan.

Salam.

simah said...

boleh tak letak kaum lelaki dalam sangkar dua tiga hari...biar pompuan yg dah kawin ni free dari kena pacat...ambik holiday kejap? hmmm..

Pegawai Khalwat said...

Azanisme,
Oi...besday tak panggil aku!

Blackpurple,
Goncang... jangan tak goncang....

Gitartong,
'bukan saya'? Boleh percaya ka? Maklumla pengantin baru....

Cuaca,
Lepas sedia, SENAAANNGG DIRI! REHATKAN DIRI....

Bro. Naga,
Taklah.... ala.... dalam filem Melayu nampak punggung ok je.

Bunga Rampai,
Ya betul, aku setuju. Angin memang tak boleh diramal. Boleh berubah bila-bila masa.

Simah,
Kena tengok lelaki jugak Simah oi, ada yang tak payah letak dalam sangkar sebab.... err.... pelbagai sebab.

kunci hilang said...

kadang-kadang sengatan lintah lebih bisa berbanding pacat.
kadang-kadang. Perempuan umpama lintah.

Ku Keng said...

:)
Hakikatnya balik rumah, rumah berselerak, pinggan mangkuk tak basuh, makanan dalam fridge habis. Ha, siaplah suami kena berleter.

Pegawai Khalwat said...

Kunci,
Lintah? Bahagian mana tu? Lidah? Tangan?

Tuang Keng,
Suami kena berleter tu maksudnya suami berleter ke atas isteri atau isteri meleterkan suami?

gitartong said...

cantik2! kemas2 lagu sedap!

ron97 said...

orang pi kursus.
otak makin bersih

hang nilah

Pegawai Khalwat said...

Gitar,
Syukran...toche..sie sie... thank you....arigato.... mucha gracias....

Psss.... otot muka aku dah lenguh senyum....

Ron,
Aku belajaq masa kursus la. Kursus ada kembara apa.....

Op said...

kalau dapat laki malas mmgla balik siap hehe.