08 March 2006

Maka Terbukalah Rahsia

Hari tu aku tengok salah seorang sahabat aku masyghul sugul. Jarang aku tengok dia macam tu. Nak kata berkelahi dengan bini, dia bujang lagi. Nak kata berkelahi dengan girlfriend, dah lama dia tak berkomitmen dengan siapa-siapa. Nak kata ada masalah kewangan, lembu kambing yang dia jual tak pernahnya cukup. Lalu aku sebagai sabahat yang baik hati dan suka jaga tepi kain orang pun bertanyalah.

Aku : Awat hang?

Dia : Tarak pa pa.

Aku : Toksah dok pemohong aku la.

Dia : (Diam)

Aku : Awat along mai cari ka?

Dia : Along mana pulak?

Aku : Kot la hang ada hutang along. Kalau takat RM10 bole la aku nak tolong.

Dia : $%*#! hang. Bila pulak aku hutang along?

Aku : Abis tu aku tengok dok macam kodok tak dapat ayaq pasai pa?

Dia : Rahsia aku tak lama lagi nak terbongkaq.

Aku : Rahsia apa? Hang bunting anak dara orang ka?

Dia : Hishh…… ada ka pulak lagu tu.

Aku : Abih tu?

Dia : Marka aku dah bocoq rahsia.

Aku : Ohh….. ada marka dah ka? Terer hang berahsia. Aku ingat tak dak lagi. Rahsia apa? Dia bocoq apa? Sapa marka hang? Budak Tanjung Tokong ka?

Dia : Keluaq paper kelmarin……

Aku : Keluaq paper? Sapa? Marka hang? Sapa marka hang?

Dia : Siti Nurhaliza……….

Dan itulah kali terakhir aku akan tanya dia.

4 comments:

artisticklytouch said...

aku sukek! aku sukek! aku sukek!

Sayuti said...

elok la tu. takut nanti sampai ke andalusia macam kakak ella.

Alang said...

tompang ketawa sket...muehehehehe

gitartong said...

hampeh..