30 May 2007

Risiko & Konflik

Aku individu yang suka mengambil risiko.
Tapi aku individu yang suka mengelakkan konflik kalau boleh, tapi kalau bertemu juga, aku tak akan lari.

Apa bezanya?

Apa pronya? Apa kontranya?

16 comments:

butaseni said...

tanpa konflik risiko kurang,
tanpa risiko pun konflik datang,
kalau dah suka risiko dan konflik,
bakar-bakarkanlah api konflik untuk meninggikan risiko lu..
ye ka apa yang aku cakap?
ntah....hang punya pasailah

jinggo said...

konflik....???????
risiko.....??????
betoi kot....

rena said...

risiko dan konflik itu dua perkara berbeza..tapi dengan kedua-duanya, kamu beroleh pengalaman..

kamarul said...

kalau hang suka amik risiko maknanya hang berani. kalau hang tak suka konflik bukan makna hang penakut.
err...betol ke nih?

tegezoot said...

mau tak mau dah nama kehidupan, kita hadap jugak la! Gua tempurung bila nak pi? kat sana semua ada!

crunchyahcock said...

kalu nak pi gua tempurung.. amik jln tracking...

ah.zan said...

"We're called Sonic Death Monkey. That's what we want. Reaction. And if Laura's bourgeois lawyer friends can't take it, then fuck 'em. Let 'em riot, we can handle it. We'll be ready"
- Barry of High Fidelity

Pegawai Khalwat said...

Butaseni
Apa aku cakap?

Jinggo
Aku lagi penin.

Rena
Betul.

Kamarul
Pun betul.

Tegezoot
Kehidupan? Hang pun dah bunyi macam pakar set yang cakap berulang dan tempang tu.

Ahcock
Kalau tak pi?

Ahzan
Rebel! Infidel!

suehana said...

adui susah nak jawab..nak gi makan roti jap

tegezoot said...

aku pun rasa camtu, kena sumpahan kot! jahanam aku!

Ibu seni said...

Risiko dan konflik. Aku suka sebab Risiko selalunya mengajar kita untuk menjadi lebih berani dan dewasa. Manakala konflik satu keadaan yang sentiasa akan berlaku dan sering bertandang tanpa diundang. Jadi, setiap RISIKO dan KONFLIK sama penting sama padan...life has to go on. Enjoy!

butaseni said...

aku nak try jugak komen...tapi tak reti lah.
baru aku sedar aku ni pun butafalsafah rupanya:(

Pegawai Khalwat said...

Suehana
Roti apa? Roti canai? Roti jala? Roti perancis? Roti bakar? Roti.....

Tegezoot
Takpa, dia tak benci.

Ibuseni
Enjoy takpa. Jangan L**a Joy.

Butaseni
Dah tu, tunggu apa lagi?
Tukaq la nama blog dengan nama id hang.

cuaca said...

Syabas kau berani!

NezJoe said...

orang yang berani ambil risiko itu org yang berani..
tapi tengok juga risiko yang mcm mana.

Brani kan diri aja!

jinggo said...

eerrrrmmmmmm......
ya la tu......